Podróż stażystów Teknos

Jako jeden z elementów programu staży Teknos naszym stażystom pokazano zakład Teknos w Danii. Oto ich dziennik podróży.

Środa, 28 czerwca 2017 r.

6:45

Rozpoczęliśmy podróż wcześnie rano spotkaniem w porcie lotniczym Helsinki-Vantaa. Czekając na nasz lot do Billund w Danii, byliśmy ciekawi, co przyniesie ta wyprawa. Po łagodnym lądowaniu skierowaliśmy się do zakładu Teknos w Vamdrup, podziwiając po drodze piękny, zielony krajobraz Danii.

10:00

Kierowniczka działu pracowniczego, Gitte, powitała nas serdecznie w zakładzie. Przed południem poznaliśmy z różnych punktów widzenia tematy związane z zasobami ludzkimi w Danii i zarządzania różnorodnością. Te tematy wywołały wśród nas interesującą dyskusję, na przykład o różnych kulturach i o tym, jak zarządzanie różnorodnością można wykorzystać jako ważny zasób w prowadzeniu przedsiębiorstwa.

14:30Stażyści Teknos w Koldinghus

Po szybkim lunchu obejrzeliśmy dokładnie fabrykę i laboratorium. Naszą przewodniczką była Dorthe, która umiejętnie poprowadziła nas przez świat farb.  Po zwiedzeniu obu fabryk w Finlandii bardzo interesujące było poznanie fabryki w Danii.

17:30

Po powrocie do centrum Kolding zameldowaliśmy się w miejscu naszego zakwaterowania i zdecydowaliśmy się zwiedzić przed kolacją miasto. Byliśmy pod wrażeniem tego małego miasta, jego architektury i atmosfery. Szczególne wrażenie zrobił zamek Koldinghus, który jest pozostałością królewskiego zamku w Jutlandii.

Czwartek, 29 czerwca 2017 r.

7:15

Dzień rozpoczął się wspólnym śniadaniem, po którym ponownie skierowaliśmy się do zakładu Teknos. Sten, dyrektor zarządzający zakładem Teknos w Danii, wprowadził nas w historię i rozwój firmy Teknos w Danii, a także w zarządzanie zmianami i kierowanie, które odgrywają tu ważną rolę. Z radością usłyszeliśmy o możliwościach i otwartości środowiska, jakie Teknos oferuje osobom szukającym możliwości zawodowych. Miło było dowiedzieć się, że pracownicy Teknos nie są tu poszufladkowani, ale mają wpływ na swój rozwój zawodowy zgodny z ich osobistymi zainteresowaniami i umiejętnościami.

11:00Winnice Teknos

Steffen, kierownik działu badawczo-rozwojowego, wprowadził nas głębiej w zagadnienia związane z testowaniem. Dowiedzieliśmy się więcej o różnych urządzeniach i możliwościach działu badawczo-rozwojowego. Dwójka naszych stażystów studiująca inżynierię chemiczną miała kilka interesujących pytań i wszyscy dużo się nauczyliśmy. Na zakończenie naszej podróży zapoznaliśmy się z winnicą Teknos, w której raz na dwa tygodnie zbierają się członkowie klubu wina, dbają o ogród i prowadzą życie towarzyskie.

15:00

Po lunchu i nadrobieniu zaległości w naszych zadaniach udaliśmy się na stację kolejową w Kolding, aby czekać na pociąg do Kopenhagi. Pomimo deszczu krajobraz wzdłuż wybrzeża był piękny.  Również Kopenhaga pozytywnie nas zaskoczyła, a wieczorem mieliśmy wiele zabytków do obejrzenia, na przykład budynki starego portu Nyhavn z ich kolorowymi fasadami. Zdecydowaliśmy się zakończyć dzień tradycyjną duńską kolacją w pięknym Nyhavn.

Stażyści Teknos w Nyhavn

Piątek, 30 czerwca 2017 r.

7:15

Stażyści Teknos w operzePlan ostatniego dnia przewidywał zapoznanie się z materiałami w mieście związanymi z firmą Teknos i przygotowanie materiałów promujących pracodawcę. Zwiedziliśmy operę w Kopenhadze, która ma wiele drewnianych powierzchni wewnętrznych zabezpieczonych produktem firmy Teknos. Przed udaniem się do ostatniego punktu naszej podróży, portu lotniczego w Kopenhadze, doradzono nam jeszcze zwiedzenie Okrągłej Wieży (Rundetårn), historycznej wieży z XVII wieku z najstarszym działającym obserwatorium w Europie, z której roztacza się przepiękny 360° widok na Kopenhagę. Stażyści Teknos w Okrągłej Wieży

13:00Rozbudowa terminala CPH

Podczas lunchu podsumowaliśmy nasze doświadczenia z tej wycieczki. W skrócie stwierdziliśmy, że podróż była bardzo pouczająca dla nas wszystkich, a także bardzo użyteczna, jeśli idzie o czekające nas projekty.

16:00

Ostatnim punktem przed powrotem do domu było obejrzenie rozbudowy terminala kopenhaskiego portu lotniczego położonego pomiędzy bramkami A i B, przy której zastosowano farbę epoksydową Teknos TEKNOPLAST HS 150 do ochrony konstrukcji stalowych.

21:00

Pomimo niespokojnego lotu wróciliśmy do Finlandii zadowoleni z każdej minuty tej podróży i powróciliśmy do domu szczęśliwi i zainspirowani.