Teknos Group fullfører exit fra Russland

Som en konsekvens av den nåværende situasjonen og dens utvikling, suspenderte Teknos Group sin russiske virksomhet i mars 2022 og kunngjorde i april 2022 planlegging av en kontrollert exit fra det russiske markedet. Prosessen ble fullført 11. juli 2022 da 100 % av aksjene i den russiske enheten – Teknos OOO ble solgt.

Teknos har startet sin virksomhet i Russland i 2005. Det bestod av kontorer i Moskva og et topp moderne produksjonsanlegg i St. Petersburg, som ble åpnet i juni 2015.

Dette er et trist og unikt øyeblikk i Teknos historie. Dette var den eneste måten å sikre kontinuitet for vårt personell. Jeg ønsker de nye eierne lykke til med å drive virksomheten, støttet av ekspertisen og erfaringen til vårt russiske team.” – sier Paula Salastie, CEO og eier av Teknos Group.

Teknos er en global produsent av overflatebehandlingsløsninger og driver virksomhet i mer enn 20 land i Europa, Asia og USA. Selskapet har ca.1800 ansatte og nettoomsetning for 2021 var 420 millioner Euro. Teknos er blant de ledende leverandørene innen industriell overflatebehandling med en sterk posisjon i markedet for dekorative malinger. Teknos leverer smarte og teknologisk avanserte malings- og overflatebehandlingsløsninger som beskytter overflater og gjør at de varer lenger. Teknos samarbeider alltid tett med kundene. Selskapet ble grunnlagt i 1948 og er en av Finlands største familieeide virksomheter. Du finner mer informasjon på www.teknos.com