Mye ekspertise og et brennende hus

Intensiv opplæring for Teknos-partner Hendrichs i Belgia

Hendrichs AG i Eupen, har vært Teknos salgspartner i mer enn ti år. Spesialistforhandleren selger til bedrifter innenfor trearbeid som håndverk eller industrielt trearbeid og tilbyr kundene omfattende faglig support. Selskapet driver et topp moderne opplæringssenter med spraytestestasjoner ­og høymonterte transportbånd.

For å kunne utvikle sine aktiviteter videre innenfor det voksende markedet for brannbeskyttelse i Belgia, og for å kunne gi kundene bedre service, arrangerte Hendrichs et endagskurs for de ansatte i midten av september i år. Emnene inkluderte: Grunnleggende kunnskap om brannsikring, lovgivning, standarder og regelverk samt korresponderende Teknos-løsninger, inkludert kostnader og salg. Hovedtaleren var Mark Norris, som er salgsdirektør i Teknos Germany. Mark Norris har mer en ti års erfaring med brannhemmende overflatebehandlinger og er ansvarlig for utvidelsen av dette segmentet i Teknos Germany.

Mark Norris viste hvor effektive Teknos overflatebehandlinger er til brannhemming med et praktisk eksempel. Halvparten av et trehus ble malt med et normalt tremalingssystem (AQUAPRIMER 3130-00 og NORDICA EKO 3330-03) og den andre halvparten ble malt med den svellende overflatebehandlingen TEKNOSAFE 2407-00. Effekten av spesialbehandlingen, som allerede brukes av mange, er imponerende vist i videodokumentaren til eksperimentet.

Brannhemmende maling

Teknos FR Facade og Teknos FR Panel