Tore Pedersen tiltrer som administrerende direktør I Teknos Norge AS

Tore Pedersen er ansatt som administrerende direktør i Teknos Norge fra 02.05.2019

Tore har grunnleggende erfaring fra flere teknisk orienterte industrier og organisasjoner, hovedsakelig innen salg og markedsføring, men først og fremst i lederposisjoner. I hans siste stilling som daglig leder, ledet han en salgsorganisasjon med noen av de beste PVC gulv produktene i Europa, Gerfloor Scandinavia AS i Norge. Tores forgjenger, Espen Lund har besluttet å forlate Teknos Norge etter å ha ivaretatt Tores oppstart.

“Tores salgs erfaring sammen med evnen til å forstå teknisk komplekse problemer og hans forståelse for mennesker overbeviste meg at Tore var den rette kandidaten til denne stillingen.”, sier Paula Salastie, CEO I ieknos Group OY.

“Det er etter år med erfaring at jeg har forstått at det er mindre meg, men oss som team som skaper suksess, forklarer Tore.” Jeg behandler mennesker med respekt, inkluderer og gir ansvar, men jeg følger også opp og utfordrer, sier Tore.

Teknos Norge har 20 ansatte lokalisert på Spikkestad. Firmaet tilbyr maling og overflatesystemer for tre og metall industri. Etter oppkjøpet av Drywood Norge AS i april 2019 ekspanderer nå Teknos inn i det dekorative malingsmarkedet.

Det er etter år med erfaring at jeg har forstått at det er mindre meg, men oss som team som skaper suksess.

Tore Pedersen, Administrerende direktør , Teknos Norge AS